۱۳۹۱ دی ۳۰, شنبه

باگ در کلاس Adorner مربوط به WPF 4.0

چند وقت پیش داشتم روی یه کادر متن جستجو برای یه برنامه حسابداری کار می کردم که به یک رفتار عجیب برخوردم. برای نمایش کلمه جستجو درون یک کادر متن از adorner استفاده کردم. در کمال تعجب دیدم وقتی FlowDirection پنجره فعلی روی RightToLeft تنظیم باشه، کلمه جستجو بصورت کاملا معکوس نمایش داده می شه. ینی همون طور که شما کلمه آنبولانس رو به صورت معکوس روی جلو ماشین آمبولانس می بینید! :)

خب مشکل از WPF بود که بلاخره بعد از مدتی مکاتبه، مایکروسافت تایید کرد که این باگ وجود داره. البته من یه جایگزین برای این مشکل پیدا کردم. استفاده از تصویر! متاسفانه این مشکل برای تصویر ها هم وجود داشت و اونا رو به صورت معکوس نمایش می داد که این بار دست به دامن فتوشاپ شدم و تصویر کلمه جستجو رو برعکس کردم!

خلاصه امیدوارم این مشکل در NET 4.5 رفع شده باشه.

شما می تونید گذارش خطای ارسالی به همراه یه نمونه برنامه ارسالیم رو اینجا ببینید.

به روز رسانی: راه حل این مشکل رو می تونید توی این پست بخونید.